Začněte úspěšně cvičit

on

Nezničte se hned při prvním cvičení.
Jste naprosto odhodlaní a nadšení, tak to na začátcích bývá, ale nasaďte raději nižší tempo. Konec může přijít stejně rychle, jako začátek. Pokud jste do teď posedávali na gauči a cvičili spíše s ovladačem v ruce, tak si dejte pozor, ať se nepřetáhnete hned na začátku. Skvělý start na rozehřátí svalů je rychlá chůze. Svižná třicetiminutová procházka parkem vám dá prostor na promyšlení dalšího kroku a navíc protáhne ztuhlé svaly. Jestli se na to cítíte, můžete postupně chůzi vyměnit za běh a pár minut navíc rozhodně neuškodí. Pokud máte vysokou hmotnost, běhání pro vás nebude nejlepší varianta.
 žena při cvičení
Pořiďte si deník a stanovte si cíle.
Už od začátku musíte mít jasno v tom, čeho chcete dosáhnout. Cílem může být ztráta hmotnosti, zpevnění těla nebo naopak svalová hmota navíc. Promyslete si, jak jste na tom vy. Své výsledky si pečlivě zapisujte, první týdny mohou být dlouhé a výsledky se nedostaví okamžitě. Jedním z velmi účinných nástrojů, jak sledovat výsledky jsou fotky. Vyfoťte si fotku před začátkem cvičebního plánu, focení opakujte každý měsíc a porovnejte je s předchozími fotkami.
 fitness přístroje
Dělejte jen to, co vás baví.
Existuje nepřeberné množství cvičení a pohybu. Promyslete si, co je pro vás to pravé. Máte raději relaxační cvičení, u kterého si odpočinete nebo máte něco rychlejšího? Pokud si budete nutit do něčeho, co vás nenaplňuje, tak si můžete být jistí, že to nebude mít dlouhé trvání.
 
Odpočiňte si.
Odpočinkové dny jsou stejně důležité jako celé cvičení. Při odpočinku se tělo regeneruje a připravuje na další výkon. Lidé jsou v začátcích mnohdy moc zapálení a nedopřejí si ani chvíli relaxace, to je velké chyba, která se brzy projeví nedostatkem energie. Pokud nejste typ, který odpočívá celý den doma, tak si zajděte na nenáročnou procházku nebo si vymyslete nějakou kreativní práci, při které přijdete na jiné myšlenky.
 malé činky 2kg
Za dobře odvedené cvičení se odměňte.
Klasickou chybou je odměna ve formě zakázaného jídla nebo návštěvy cukrárny. Tenhle typ odměň je lepší co nejvíce omezit. Pokud máte chuť na něco sladkého, tak si udělejte dobrý ovocný salát s jogurtem. Jako odměnu si kupte třeba novou podložku na cvičení, boty na běhání nebo si prostě pořiďte něco hezkého na sebe.

Summary