Bojujte s přílišnou chutí na sladké!

Samozřejmě, že chuť na sladké občas přepadne každého. Na tom není nic divného. Někdy si chceme dát něco dobrého, protože máme chuť, jindy si chceme dát něco dobrého, protože se chceme odměnit. Někoho však honí mlsná téměř denně a je třeba se nad tím v takovém případě zamyslet.
Takové chutě totiž mohou mít mnoho důvodů a je potřeba s takovou informací pracovat. Jednou z příčin nutkavé chuti na sladké je nevyrovnaná hladina krevního cukru. Pokud totiž hladina klesne rychle, organismus samozřejmě reaguje tak, že si vyžádá doplnění cukru. To vyvolá chuť na něco sladkého.
banány se šlehačkou
Opakovaná chuť na sladké
V případě, že takové situaci neodoláme a dáme si opravdu nějakou dobrotu či jídlo s vysokých obsahem jednoduchých sacharidů, tedy s vysokým glykemickým indexem, chuť na sladké v ten okamžik samozřejmě uspokojíme, ale současně také rychle zase zvedneme hladinu krevního cukru, čímž se vystavíme opět znovu tomu, že v brzké době nastane oběd další nežádoucí výkyv, který nám opět přinese chuť na další sladké. A tak stále dokola.
borůvky s jahodami
Co pomůže proti výkyvům?
Nejjednodušší je si v případě, že opravdu máte často chuť na sladké, vybírat ty potraviny, které umí zasytit a nevyvolávají nepříjemné výše uvedené výkyvy hladiny krevního cukru. V tom případě tedy je třeba sledovat glykemický index jednotlivých potravin, abychom věděli, jaké potraviny správně vybrat a sníst.
Jaké potraviny vybírat?
Potravin, které pomůžou v boji s chutí na sladké je velká řádka. V momentě, kdy opravdu po něčem sladkém zatoužíte, měli byste sáhnout například po ovesné kaši, celozrnném pečivu, mandlích či třeba i avokádu. Samozřejmě, pokud opravdu chuť sladkého máti rádi, vyberte ovoce. Ať sušené či čerstvé, neuděláte chybu.
sušené ovoce
Které ovoce je opravdu vhodné?
Odborníci na výživu většinou doporučují hrušky, jablka, maliny a sušené meruňky či švestky. Neuděláte chybu, když sáhnete po ovocné tyčince, ale opravdu vždy pečlivě zkontrolujte, zda neobsahují velké množství přidaného cukru.